لودویگ میس فن در روهه، پاورپوینت میس وندروهه، تحلیل آثار میس وندروهه، زندگینامه میس وندروهه، پاورپوینت تحلیل آثار میس فن در روهه، بیوگرافی میس ون در روهه، Ludwig Mies van der Rohe، میس وندروهه
لودویگ میس فن در روهه معمار آلمانی آمریکایی، است. از لودویگ میس ون در روهه، در کنار والتر گروپیوس و لوکوربوزیه به عنوان یکی از استادان پیشرو معماری مدرن یاد می شود. میس مانند بسیاری از معاصران خود به دنبال بنا نهادن یک سبک معماری بود که نمایانگر عصری جدید باشد. او بخاطر استفاده از کلمات کوتاه کمتر بیشتر است و خداوند در جزییات است شهرت دارد. میس با سبک ها مدرن، بین المللی ، مینیمال شناخته میشود.
تولد و خانواده
میس ون در روهه در 27 مارس 1886 در آخن، (آلمان کنونی) متولد شد. او کوچکترین فرزند از 5 فرزند خانواده بود. پدرش یک سنگ تراش بود که صاحب یک مغازه تراش سنگ بود. میس ون در روهه از کودکی پدرش را به محل های ساختمانی که در آن کار می کرد همراهی می کرد. او با همکاری با پدر مهارت خود را ارتقا داد.
تحصیل و فعالیت کاری
میس در دوران کودکی در یک مدرسه محلی کاتولیک تحصیل کرد. وی سپس در Gewerbeschule در آخن آموزش حرفه ای دید. در ضمن ، او همچنین برای پدرش که سنگ تراش بود و مهارت های او را بیشتر می کرد کار می کرد. وی در 15 سالگی نزد چندین معمار در آخن شاگردی کرد. کار اصلی وی ترسیم طرح کلی تزئینات معماری بود. هنگامی که میس 19 ساله بود به برلین رفت تا زیر نظر برونو پاول طراح داخلی برجسته شاگردی نماید.
پس از یک سال کار، میس با پاول، در سال 1906 میس اولین کمیسیون مستقل خود را برای طراحی خانه پروفسور Alois Riehl دریافت کرد. دو سال بعد یعنی در سال 1908 میس از پاول جدا شد و به دفتر معماری پیتر بهرنس پیوست. او حرفه معماری خود را به عنوان یک کارآموز در کارگاه پیتر بهرنس بین سالهای 1908 تا 1912 میلادی شروع کرد. جایی که او در معرض نظریه های رایج معماری و فرهنگ مترقی آلمان قرار گرفت. او در کنار والتر گروپیوس و لوکوربوزیه کار میکرد. همچنین به عنوان مدیر پروژه های ساختمانی سفارت امپراطوری آلمان در سن پترزبورگ تحت نظر پیتر بهرنس بود. استعداد او به سرعت شناخته شد و او با توجه به عدم تحصیلات رسمی دانشگاهی شروع به قرارداد بستن به صورت مستقل کرد.
پس از تنها 4 سال همکاری، میس در سال 1912 بهرنس را ترک کرد تا دفتر خود را راه اندازی کند. او بلافاصله کار دریافت کرد و مجموعه ای از خانه ها را به سبک معمار مشهور کارل فریدریش شینکل (نئوکلاسیسم و نئو گوتیک) طراحی کرد. لودویگ میس فن در روهه برای بخشی از فرایند تبدیل سریع از پسر یک کاسب به یک معمار که با فرهنگ ممتاز برلین کار میکند، نام خانوادگی خود را تغییر داد و نام خانوادگی مادر خود (ون در روهه) که تأثیرگذارتر بود را برگزید.
ازدواج
در سال 1913 ، میس ون دروهه با آدل آگوست برونه ، که دختر یک صنعتگر ثروتمند بود ، ازدواج کرد. آنها پس از سال ها زندگی و در شرایطی که صاحب سه دختر بودند از یک دیگر جدا شدند. از سال 1940 تا زمان مرگ میس، لورا مارکس هنرمند همراه اصلی او بود.
مدیریت باهاوس
در اوایل دهه 1930 میس مدت کوتاهی را به درخواست همکار و رقیبش والتر گروپیوس به عنوان آخرین مدیر باوهاوس خدمت کرد. میس ون در روهه از 1930 تا 1933 مدیر مدرسه باهاوس بود. بعد از 1933 فشار سیاسی حزب نازی میس را مجبور کرد تا مدرسه را که با بودجه دولت اداره میشد ببندد. او در این سالها ساختمان های بسیار کمی ساخت یکی از کارهای او آپارتمان فیلیپ جانسون در نیویورک بود.
ترک آلمان و مهاجرت به ایالات متحده
او در سال 1937 آلمان را ترک کرد زیرا میدید که فرصتهای او برای ساختن ساختمان به صفر میرسند (به دلیل فشار های حزب نازی). او پروژه یک ساختمان مسکونی در وایومینگ ایالات متحده را قبول کرد. بعد از آن پیشنهاد ریاست یک دانشکده معماری در شیکاگو، ایلینوی را پذیرفت. میس در شیکاگو، ایلینوی ساکن شد جایی که او به عنوان رئیس دانشکده معماری دانشگاهی که بعدها به مؤسسه فناوری ایلینوی تغییر نام داد، انتخاب شده بود.یکی از فواید قبول کردن این موقعیت آن بود که میس میتوانست کار طراحی ساختمان های جدید و همچنین نقشه کلی (master plan) محوطه دانشگاه را انجام دهد. تمام ساختمان های او که در دانشگاه انجام شدهاند هم اکنون نیز پابرجا هستند.
بعد از جنگ جهانی اول میس در حالی که هنوز کار طراحی خانه هایی با فرهنگ سنتی را انجام میداد، شروع به انجام به یک سری فعالیت های آزمایشی موازی در زمینه سبک بین المللی کرد. به همتایان خود در یک جستجوی طولانی ملحق شد تا یک سبک جدید را برای یک دموکراسی صنعتی جدید بیابد. نقاط ضعف سبک سنتی از اوایل قرن 19 میلادی توسط تئوریسین ها مترقی مورد حمله قرار گرفته بود. بعد از جنگ جهانی اول انتقاد افزاینده آنها از سبک های تاریخی اعتباری قابل توجه بدست آورد که بیشتر به عنوان شکست در سبک رهبری سلطنتی اروپا در نظر گرفته می شد.
جوایز و افتخارات
- مدال طلای سلطنتی (1959)
- پور لی میریت (1959)
- مدال طلای جایزه معماری AIA
- مدال آزادی رییس جمهوری (1963)
چهار اثر شاخص میس ون در روهه
ویلا توگندهات : این ویلا که نمونه ای کلاسیک از کارکرد گرایی است در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. ویلا توگندهات یکی از نمونه های پیشگام در حوزه معماری نو در اروپا است و تبدیل به نمادی از تجدد گرایی شده است. میس آن را بین سال های 1927 و 1930 با استفاده از بتن تقویت شده برای فریتز توگندهات و همسرش گرتا ساخت. سایت مورد نظر در کنار تپه ای با شیب ملایم و چشم اندازی فوق العاده بر فراز شهر قرار داشت . در پایین ترین سطح خانه فضایی به وسعت 700 متر مربع با ابعاد 15 در 24 طراحی شده است. مکان یابی و ابعاد پنجره ها به نحوی است که هیچ انقطاعی میان فضای درون و بیرون محسوس نبوده و بدین ترتیب حداکثر استفاده از دید و منظر باغ و پیرامون سایت ممکن گردیده است. چگونگی تفکیک فضای درون و بیرون یکی از دغدغه های همیشگی میس بوده و در اغلب آثار او جزییات فرم پنجره ها و درهای کشویی با دقت بسیار و توسط خود او طراحی شده اند.
پاویون بارسلونا : به عنوان بخشی از نمایشگاه بین المللی سال 1929 در بارسلونا اسپانیا، غرفه بارسلونا، طراحی شده توسط میس، نمایش جنبش مدرن معماری به جهان بود. این غرفه که در ابتدا با نام غرفه آلمان نامگذاری شده بود، بعد از جنگ جهانی اول، چهره آلمان بود و تقلیدی از فرهنگ بتدریج مدرن کشور داشت که هنوز ریشه در تاریخ کلاسیک آن داشت. طراحی زیبا و براق غرفه sبارسلونا همراه با مواد طبیعی غنی، آن را به عنوان پلی برای آینده خود و همچنین مدرنیسم معماری به نمایش گذاشت. فضای داخلی غرفه متشکل است از دیوارهای دو خمی است با سطح سقف پایین کار میکنند تا حرکت را امکان پذیر سازد و همچنین تفرجگاه معماری میس را فعال کنید که در آن نماهای قاب باعث حرکت در گذرگاه باریکی میشوند که به حجم بیشتری باز میشود. این غرفه به عنوان یک ترکیب بندی متناسب طراحی شده است که در آن داخل غرفه در دو استخر انعکاس داده میشود. حوض کوچک بازتابنده مستقیماً پشت فضای داخلی قرار دارد که اجازه میدهد تا نور از طریق حجم داخلی فیلتر شود و سنگ مرمر و تراورتن را روشن میکند. استخر بازتابنده بزرگ تر و کم عمق تر این حجم را با امتداد به پایه ستون تعریف میکند.
خانه فارنزورث : خانه فارنزورث خانه ای است که میس، در سال 1951 در ایلینوی آمریکا طراحی کرده است و جز یکی از برترین آثار معماری قرن بیستم به شمار میرود. این خانه نمایشی در سبکی از معماری به نام سبک بین المللی ساخته شده آست. شعار خداوند در جزئیات است ، کاملاً در خیره کننده ترین اثر مسکونی او یعنی خانه فارنزورث قابل دیدن است. خانه فارنزورث میس وندروهه در یک مکان زیبا و ساحلی در کنار رودخانه فاکس در روستاهای ایلینوی واقع شده است. میس قصد داشت ساختاری ایجاد کند که بتواند با کمترین مانع چشم انداز های حومه را به تصویر بکشد. ویندک این شکل از معماری خانه شیشه ای میس وندروهه را به عنوان “چارچوب بدون بدن” توصیف می کند. ساختمان را به ساده ترین عناصر آن تقطیر می کند و از همه مواردی که می تواند برای عملکردهای اصلی ساختمان اضافی به نظر برسد اجتناب می کند. پله های عریض و کم تعدادی تراس را به محوطه و به ایوان ورودی خانه مرتبط میسازد. داخل طرح یک ساختمان کوچکتر در داخل حجم کلی، فضاهای خدماتی را در بر گرفته. جز یک آشپزخانه، دو حمام و یک اتاق تأسیسات هیچ دیوار ثابت دیگری وجود ندارد. دیوارهای چوبی داخل هسته خدماتی از سقف کمی پایین آمده اند تا وحدت فضایی نشیمن حفظ شود.
ساختمان سیگرام : ساختمان سیگرام آسمان خراشی در قلب منهتن شهر نیویورک است. ساختار این بنا توسط لودویگ میس فن در روهه و لابی و فضاهای داخلی آن توسط فیلیپ جانسون طراحی شده است. این ساختمان دارای ارتفاعی برابر 157 متر و 38 طبقه است و مراحل ساخت آن در سال 1958 به پایان رسید. برج سیگرام به عنوان یکی از برجسته ترین مثال های زیبایی شناسی کاربرد گرایانه و شاهکار های مدرنیسم معرفی میشود. سازه ی برج سیگرام و مکتب بین المللی، تاثیر زیادی بر معماری آمریکا گذاشته اند. سبک بین الملل بر لزوم آشکاری سازه و نمایان بودن عناصر سازه ای و تاسیساتی در نمای ساختمان تاکید دارد تا این آشکاری ارتباط بیشتری بین عملکرد ساختمان و مخاطب برقرار کند. بنا به این اصل، قالب های استیلی که در سازه ساختمان به کار رفته اند همه در نمای ساختمان مشخص اند و قاب های شیشه ای نما به استیل ها متصل شده اند.
در ادامه میتوانید اقدام به دانلود پاورپوینت بیوگرافی و تحلیل آثار لودیگ میس ون در روهه نمایید.
مشخصات فایل :
- فایل پاورپوینت
- 71 اسلاید
- فونت زیبای Casablanca
- حجم فایل :9.3 مگابایت
- تصاویر فایل :
مطالب موجود در فایل :
- معرفی
- تولد، خانواده
- تحصیلات، فعالیت کاری
- سومین مدیر باهاوس
- ترک آلمان و مهاجرت به ایالات متحده
- جوایز و افتخارات
- درگذشت
- نظریات میس ون در روهه
- تاکید بر راسیونالیسم در معماری
- تاکید بر نگرش اقتصادی در معماری
- گرایش به عملکرد گرایی فیزیکی
- سازه گرایی در معماری
- تاکید بر تجرد گرایی فرم و فضا از موارد غیر ضروری
- توجه به تناسبات
- بررسی برخی آثار میس ون در روهه
- بررسی ویلا توگندهات
- بررسی خانه فارنزورث
- بررسی آسمانخراش های Lake Shore (860 - 880)
- بررسی ساختمان سیگرام
- سایر آثار میس ون در روهه