20
دوشنبه, می
7 مطالب جدید
ورود
x
ثبت
x

کباب پز و باربیکیو آجری

مطالب خدماتی
تایپوگرافی
  • خیلی کوچک کوچک متوسط بزرگ خیلی بزرگ
  • پیش فرض Helvetica Segoe Georgia Times

کباب پز آجری ، باربیکیو آجری ، انواع کباب پز های آجری ، کباب پز آجری خانگی ، کباب پز آجری در بالکن ، کباب پز آجری عکس ، طرح کباب پز آجری ، طراح باربیکیو آجری ، باربیکیو آجری ساده ، باربیکیو آجری آماده ، مراحل ساخت کباب پز آجری ، کباب پز سنگی اجری ، آموزش ساخت کباب پز آجری

در این مطلب از سایت آبستا سازه که خود طراح و مجری انواع کباب پز و باربیکیو از جمله کباب پز آجری میباشد قصد داریم تا شما را با مدل های مختلف کباب پز ها و باربیکیوهای آجری آشنا نماییم.
امروزه استفاده از کباب پز ها بسیار رایج شده است کباب پز ها میتوانند به شکل های سیار و ثابت باشند. اگر شما با خانواده روزی را در طبیعت سپری میکنید حتما برای پختن کباب به کباب پز های فلزی یا به اصطلاح رایج تر منقل کباب که با گذشت زمان پیشرفت قابل توجهی کرده اند (کباب پز های الکتریکی و . . .) نیاز خواهید داشت. کباب پز های اجری یک پیشنهاد عالی برای کسانی است که میخواهند در بالکن خانه، حیاط خانه، محوطه باغ یا ویلای خود یک کباب پز ثابت و در عین حال زیبا و شیک داشته باشند و از پختن و میل کردن کباب و سایر غذا ها لذت ببرند. گرچه کباب پز های آجری هم به صورت آماده موجود میباشند. کباب پز های آجری انواع مختلفی دارند که بیشتر بر حسب مصالح به کار رفته در آنها طبقه بندی مییشوند که در عکس ها و تصاویری که در زیر قرار داده شده اند میتوانید مصالح به کار رفته در ساخت کباب پز آجری را مشاهده نمایید.

در زیر ایده هایی جالب همراه با تصاویر باربیکیو های آجری قرار داده شده است که امیدواریم این ایده ها بتواند الهام بخش باشد

استفاده از آجر های نسوز در ساخت کباب پزها
استفاده از آجر های نسوز در ساخت کباب پزها

 

1

بهتر است در ساخت کباب پز ها از آجر های نسوز استفاده گردد. این آجر ها در اثر حرارت و دمای بالا هیچ گونه آسیبی نمیبینند و این امر باعث میشود تا مدت زیادی شکل زیبا ی خود را حفظ نماییند و کباب پز آجری شما پس از سالها همانند روز اول باشد.
استفاده از آجر های تزیینی در ساخت کباب پز
استفاده از آجر های تزیینی در ساخت کباب پز، کباب پز آجری ویلایی

 

2

استفاده از آجر های تزیینی در طرح و ساخت کباب پز میتواند ظاهری زیبا و متفاوت را به کباب پز بدهد. در ضمن کباب پز ها را میتوان در سه طبقه همانند عکس بالا ساخت ، طبقه آتش و زغال ، طبقه قرار گیری لوازم ، طبقه انبار کردن چوب
کباب پز آجری آماده ، باربیکیو آجری
کباب پز آجری آماده ، باربیکیو آجری ، کباب پز آجری باغ

 

3

کباب پز های آجری قابل حمل و سیار هم یکی از انواع جالب کباب پزهایی هستند که با مصالح بنایی ساخته میشوند این کباب پزهای آجری را میتوان بر حسب نیاز با کمک تعدادی نیرو جا به جا نمود.
باربیکیو آجری سفارشی
باربیکیو آجری سفارشی

 

4

ساخت باربیکیو آجری با سلیقه مشتری میتواند منجر به ساخت یک اثر زیبا و شیک شود همانند عکس باربیکیو ساخته شده با آجر که در بالا مشاهده میفرمایید.
باربیکیو آجری ساده ، کباب پز آجری ساده
باربیکیو آجری ساده ، کباب پز آجری ساده

 

5

در بالا عکس یک کباب پز ساده آجری را مشاهده مینمایید که تنها با استفاده از آجر ساخته شده است در عین سادگی بسیار کاربردی میباشد و قابلیت استفاده را دارد.
باربیکیو آجری ساده
باربیکیو آجری ساده

 

6

مدلی دیگر از یک باربیکیو ساده را در بالا مشاهده مینمایید که به صورت مربعی طراحی و اجرا شده است
باربیکیو چند منظوره
باربیکیو چند منظوره

 

7

گاه باربیکیو ها را میتوان به شکلی طراحی نمود که از آنها برای پخت نان هم استفاده نمود و این کار نیازمند دقت و خلاقیت بالایی میباشد. تصویر فوق یک باربیکیو دایره ای شکل که چند منظوره میباشد را نشان میدهد.
باربیکیو آجری در زیر آلاچیق
باربیکیو آجری در زیر آلاچیق

 

باربیکیو آجری عکس
باربیکیو آجری عکس

 

8

میتوان باربیکیو و کباب پز را در نزدیکی آشپزخانه و یا زیر آلاچیق اجرا نمود و اطراف آن را میز و صندلی قرار داد تا علاوه بر دسترسی راحت تر زیبایی را هم دو چندان نمایید.
کباب پز آجری کوچک
کباب پز آجری کوچک و نیم دایره شکل

 

9

طراحی کباب پز به شکل نیم دایره و قرار دادن دودکش در بالای آن سبب تخلیه هر چه سریع تر دود میشود.
کباب پز آجری خانگی ، پشت بام منزل
کباب پز آجری خانگی ، پشت بام منزل

 

10

میتوان کباب پزهای آجری را حتی در پشت بام منازل نیز طراحی اجرا نمود همانند عکس فوق
کباب پز آجری در بالکن
کباب پز آجری در بالکن

 

11

اگر حیاط ، باغ و یا ویلا برای ساخت کباب پز و باربیکیو ندارید نگران نباشید شما میتوانید کباب پزهای آجری را در بالکن و تراس منازل خود استفاده نمایید.

در ادامه این مطلب آموزش ساخت یک کباب پز آجری ساده قرار داده شده است.

کباب پز آجری ساده ای که قرار است به صورت مرحله به مرحله (10 مرحله) به شما آموزش دهیم از دو قسمت انبار و محل سینی و پخت کباب تشکیل شده است.

ابزار و مصالح مورد نیاز

  • سیمان (20 کیلوگرم)
  • ماسه (60 کیلو گرم و یا تقریبا یک فرغون)
  • آب
  • سنگ صفحه (به ابعاد لازم)
  • آجر (به تعداد لازم)
  • کمچه
  • شمشه
  • ریسمان
  • متر

مرحله یکم
در مرحله اول باید اندازه های کباب پز را بدست آورید برای این کار میتوانید از متر استفاده کنید همچنین روش دیگر قرار دادن سینی کباب پز و چیدن آجرها در اطراف آن میباشد.

مرحله دوم
در این مرحله باید ملات ماسه و سیمان که درست کرده اید را روی سطح زمین ریخته و با استفاده از کمچه سطح آن را صاف نمایید.(برای ساخت ملات میتوانید مواد را به نسبت هایی که بیان میشود با یک دیگر ترکیب کنید : سه قسمت ماسه و یک قسمت سیمان و آب را هم به اندازه ای مخلوط کنید که ملات زیادی از حد شل و یا سفت نگردد) روش صحیح و اصولی این است که زمین را به اندازه یک الی دو رج آجر حفاری کرده و از زیر زمین شروع به کار کنید اما به دلیل کوچک بودن سازه میتوان از این کار صرف نظر نمود.

مرحله سوم
برای اینکه آجر ها را در یک خط و به طور کاملا در خط قرار دهید میتوانید از یک شمشه و یا ریسمان استفاده نمایید به هر حال به این نکته که باید دیوار را صاف بالا ببرید توجه کامل داشته باشید.

مرحله چهارم
برای ایجاد استحکام در دیوار میتوانید از سیم مفتول که به شکل قلاب و یا تصویر بالا درست میشود استفاده کنید توجه کنید که بر روی این قلاب ملات قرار میگیرد و استفاده از آن به سبب ایجاد استحکام در سازه توصیه میگردد(تعداد قلاب هر چه بیشتر باشد استحکام بیشتر میگردد اما به طور متوسط 4 الی 5 عدد هم کافی است.)

مرحله پنجم
پس از کار کردن رج اول مجددا ملات ماسه و سیمان را روی دیوار ریخته و رج دوم را بگذارید توجه کنید که برای اینکه بندها بر روی یک دیگر نیفتند باید آجر ردیف دوم را عمود بر ردیف اول قرار دهید و همین روال را به صورت یک در میان در رج ها اجرا نمایید.

مرحله ششم
برای بررسی اینکه گوشه های کباب پز آجری شما به صورت عمودی بالا آمده است از یک سطح صاف مانند شمشه استفاده کنید. از همه زوایا بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که ساختار نهایی مربع است.

مرحله هفتم
در عکس شماره 7 که مشاهده میکنید دیوار به صورت قیف کار شده است اما شما جهت سهولت در کار میتوانید به صورت ردیفی عمل کنید یعنی پس از کامل کردن هر رج، رج دیگر را شروع کنید

مرحله هشتم
باید توجه کنید که پس از 5 ردیف آجری که کار کردید در رج ششم چندین آجر انتهایی را به صورت عمودی قرار دهید تا سطح مورد نظر جهت قرار دادن سینی فراهم گردد. تصویر زیر شما را در درک این موضوع یاری میکند.

مرحله نهم
جهت زیبایی و استحکام کباب پز آجری که ساخته اید با استفاده از آب و سیمان و البته کمی ماسه ریز دانه یک ملات نرمه درست نمایید و با استفاده از یک وسیله ساده که میتواند میله آهنی و یا چوب باشد بند های آجر ها را پر و صاف کنید.

مرحله دهم
بر روی آخرین رج دیوار را ملات بکشید و صاف نمایید و در قسمت انبار نیز برای یک سطح کار مناسب کباب کردن ، یک تخته سنگ فرش بزرگ را در بالای دیوارها بگذارید.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
رتبه دهید:
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت
کد تصویری را وارد کنید