15
دوشنبه, آوریل
ورود
x
ثبت
x

عناصر و جزئیات
تایپوگرافی
  • خیلی کوچک کوچک متوسط بزرگ خیلی بزرگ
  • پیش فرض Helvetica Segoe Georgia Times

آسفالت، پاورپوینت آسفالت، انواع آسفالت، روسازی آسفالتی، دانلود پاورپوینت اسفالت و انواع آن، پاورپوینت در مورد آسفالت، اجرای آسفالت، آسفالت ppt

آسفالت ماده ای ترکیبی است که از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته می شود. یا بطور کلی مخلوطی است از مصالح سنگی با دانه بندی پیوسته و یک ماده چسباننده که معمولا قیر است. آسفالت با توجه به کاربرد آن به صورت‌های گوناکون ساخته می ‌شود. آسفالت کلمه ‌ای فرانسوی است (Asphalt)به معنای معنای خاک قیردار و به ماده ترکیبی گفته می شود که از مخلوط ‌کردن شن، ماسه و قیر ساخته می ‌شود. یکی از دلایل استفاده زیاد از آسفالت، قابل بازیافت بودن آن به طور 100% است که به عنوان بیشترین ماده ساخت و ساز بازیافت شده، به حساب می ‌آید.

آسفالت
آسفالت

مطلب مرتبط :
قیر+ پاورپوینت

 کاربرد های آسفالت
  1. روسازی راه ها
  2. باند فرودگاه ها
  3. سایر کاربرد ها (کف پارکینگ ها، باراندازها، پشت بام منازل و . . .)

اصلی ‌ترین کاربرد آسفالت در روسازی راه ها است (نزدیک به 70٪).

کاربرد های آسفالت
کاربرد های آسفالت
 روسازی راه ها

روسازی راه، در اصل سازه ای است که پس از انجام کلیه اقدامات مربوط به طراحی و ایجاد راه بر روی لایه ی متراکم شده خاکریزها، خاک طبیعی یا پوشش سنگ قرار می گیرد. به طور کلی سه دسته اصلی روسازی راه وجود دارد.

  1. روسازی آسفالتی
  2. روسازی بتنی
  3. روسازی مختلط
انواع روسازی راه ها
انواع روسازی راه ها

به طور کلی روسازی آسفالتی با وجود آنکه مقاومت کششی مناسبی ندارد، ولی از مقاومت برشی خوبی برخوردار است. این موضوع را می توان اینگونه توضیح داد که در روسازی آسفالتی بارهای وارد بر راه در مقایسه با روسازی سخت یا بتنی در سطحی محدود تر و با گستردگی کمتر، به خاک بستر منتقل می شوند.

روسازی آسفالتی، یکی از انواع روسازی راه است که به دو شکل کلی انجام می گیرد شامل :

  1. روسازی آسفالتی در سه لایه
  2. روسازی تمام آسفالتی
 قشرهای آسفالتی
  • اندود نفوذی
  • بیندر
  • اندود سطحی
  • توپکا
  • اندود آب بندی
لایه های روسازی آسفالتی
لایه های روسازی آسفالتی (منبع : سیول فا بلاگ)
 انواع آسفالت

آسفالت گرم : آسفالت گرم، مخلوطی است از سنگدانه های شکسته و دانه بندی شده و فیلر که در کارخانه آسفالت حرارت داده شده و با قیر گرم در درجه حرارت های معین، مخلوط و به همان صورت گرم برای مصرف در راه، حمل، پخش و کوبیده میشود. دوام زیاد، تولید یکنواخت، کنترل درجه حرارت و رطوبت مصالح و آماده شدن سریع برای عبور ترافیک، از مزایـای آسـفالت گـرم میباشد که بدون هیچگونه محدودیتی در راه ها، خیابان ها، فرودگاه ها، بارانداز ها، پایانه ها و پارکینگ ها مورد مصرف قرار میگیرد.

آسفالت سرد : آسفالت سرد از اختلاط سنگدانه ها با قیرهای محلول یا قیرآبه ها در دمای محیط تهیه و در همین دما پخش و متـراکم مـیشـود. سنگدانه ها در زمان اختلاط با قیرابه میتواند مرطوب باشد ولی با قیرهای محلول, در دمای محیط و یا تحت اثر حرارت باید خشـک شده باشـد. آسفالت سرد را میتوان در مسافت های زیاد حمل و سپس پخش کرد و یـا آن را در کارگـاه انبـار نمـود و بعـدا مـورد استفاده قرار داد.

آسفالت حفاظتی : پخش قیر در راه های خاکی، شنی، آسفالتی و بتنی و بلافاصله پخش سنگدانه بر روی آن ، یا قیرپاشی بدون سنگدانه و یا استفاده از مخلوط های آسفالتی پیش ساخته از نوع دوغاب قیری (اسلاری سیل) و یا میکروسرفیسینگ آسفالت حفاظتی نامیده میشود. ضخامت این نوع رویه سازی، حداکثر 25 میلیمتر است که جزء سازه باربر روسازی راه محسوب نمی شود و عملکرد سازه ای ندارد. در آسفالت های حفاظتی از قیرهای محلول، قیرابه ها و یا قیرهای خالص با کندروانی کم استفاده میشود.

 حمل و پخش آسفالت

حمل آسفالت از محل کارخانه تا محل پخش به وسیله کامیون انجام میگیرد. جدار داخلی کامیون و سطوحی که با آسفالت تماس دارد باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه مواد خارجی باشد. به منظور پیشگیری از چسبیدن آسفالت به دیواره های اطاق کامیون بایستی قبل از ریختن آسفالت اطاق کامیون را در محل با آب آهک (یک حجم آهک و سه حجم آب) شستشو داده و تمیز نمود. شستشو با هر نوع روغن و گازوئیل ممنوع میباشد. هرگاه در مدت زمان حمل آسفالت درجه حرارت آسفالت بیش از 10 درجه سانتیگراد افت کند، کامیون حمل آسفالت، بایستی با برزنت پوشیده شود تا سطح آسفالت سرد نشده و خاصیت و یکنواختی خود را از دست ندهد. حداکثر زمان حمل آسفالت 45 دقیقه و حداکثر فاصله حمل با کامیون 7۰ کیلومتر میباشد. آسفالت توسط کامیون به محل اجرا حمل شده و توسط کامیون ها در فینیشر در محل پخش تخلیه میشود. درجه حرارت آسفالت تخلیه شده در فینیشر برای دانه بندی های پیوسته نبایستی از 120 درجه سانتیگراد کمتر باشد.

حمل و پخش آسفالت
حمل و پخش آسفالت
 تراکم آسفالت

کوبیدن آسفالت با غلتک های فولادی سه ‌چرخ، غلتک های لرزشی، غلتک های لاستیکی و غلتک های دوچرخ یا سه‌ چرخ و غلتک های مختلط انجام میشود. نوع و تعداد غلتک های مورد نظر در هر مورد با توجه به میزان آسفالت پخش شده، باید به تایید دستگاه نظارت برسد. به طور کلی تعداد غلتک ها باید برای حصول تراکم مورد لزوم کافی بوده و نباید کمتر از دو دستگاه باشد.

در ادامه میتوانید اقدام به خرید و دانلود پاورپوینت آسفالت نمایید.

مشخصات فایل :

  • فایل پاورپوینت
  • 86 اسلاید
  • فونت زیبای Estedad
  • حجم فایل : 9.1 مگابایت
  • تصاویر فایل :

مطالب موجود در فایل :

  • معرفی
  • تاریخچه آسفالت
  • ورود آسفالت به ایران
  • آسفالت ماده ای قابل بازیافت
  • مصالح تشکیل دهنده آسفالت
  • سنگدانه ها
  • مشخصات مصالح سنگی مورد استفاده در مخلوط های آسفالتی
  • قیر و انواع قیر
  • انواع آسفالت
  • آسفالت گرم
  • آسفالت سرد
  • تفاوت آسفالت های گرم و سرد
  • آسفالت حفاظتی
  • کاربردهای آسفالت
  • سایر کاربردهای آسفالت
  • روسازی راه ها
  • روسازی آسفالتی یا انعطاف پذیر
  • لایه های روسازی راه
  • قشرهای آسفالتی
  • اندود نفوذی
  • بیندر
  • اندود سطحی
  • توپکا
  • اندود آب بندی
  • ماشین آلات اجرای روسازی آسفالتی
  • مراحل اجرای روسازی آسفالتی
  • حمل و پخش آسفالت
  • روش های پخش آسفالت
  • عمل آوری آسفالت
  • بررسی غلتک های استاتیک، لرزشی، لاستیکی
  • کنترل تراکم آسفالت
  • کنترل کیفیت
  • کنترل عبور و مرور
  • طرح اختلاط آسفالت، روش های طراحی آسفالت
  • انواع خرابی در راه های آسفالتی
  • مکانیزم های پیدایش ترک در روسازی های آسفالتی
  • بررسی انواع ترک در روسازی های آسفالتی
  • منابع
تومان29,000

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
رتبه دهید:
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت
کد تصویری را وارد کنید